Kā 9 soļos uzrakstīt saturu mājaslapai

Kā 9 soļos uzrakstīt saturu mājaslapai

Piesaistīt apmeklētājus, kas ieinteresēti jūsu mājaslapā, ar labu saturu - tas var būt īsts izaicinājums. Lielākā daļa apmeklētāju mājaslapā pavada tikai dažas sekundes, pirms izlemj, ko darīt tālāk.

Tāpēc kvalitatīvs un pārdomāts mājaslapas saturs ir galvenais, lai gūtu panākumus. Labi uzrakstīts, Google optimizēts saturs laika gaitā paceļas meklēšanas rezultātu augšgalā un ātrāk piesaista lasītāju uzmanību. Neatkarīgi no tā, vai jums ir bijusi zināma prakse vai esat satura veidošanas iesācējs, ir daudz jāmācās par mājaslapas satura plānošanu un rakstīšanu. Lasītāju uzmanības piesaistīšana ar āķīgu, uzkrītošu virsrakstu ir tikai aisberga virsotne.

Lasiet tālāk, lai uzzinātu, kā pieiet pie savas mājaslapas satura, kā izmantot atslēgvārdu izpēti, optimizāciju meklētājprogrammām un citus mājaslapas elementus, lai radītu saistošu, uz rezultātiem orientētu saturu.

Kā rakstīt kvalitatīvu, saistošu saturu mājaslapai, ir viens no lielākajiem jautājumiem, ar ko saskaras gan uzņēmēji, gan satura mārketinga darbinieki. Iespējams, esat nonācis brīdī, kad skatāties uz savām piezīmēm un domājat, kā tā rezultātā tiks izveidots labs saturs jūsu tīmekļa vietnei. Lūk, daži soļi, kas jums palīdzēs.

1. Nosakiet mājaslapas satura mērķi

Jūs nevarat uzrakstīt labu saturu savai mājaslapai, nezinot, kāpēc to rakstāt.

Vai saturs pārdod kādu produktu? Vai ar saturu vēlaties piesaistīt jaunus klientus? Vai tas rada apmeklētāju plūsmu un atbalsta jūsu reklāmu?

Kad jūs zināsiet mājaslapas vai konkrētas sadaļas satura galveno mērķi, jūs būsiet labāk sagatavojies rakstīt tekstu, kas palīdzēs sasniegt šo mērķi. Taču vēl pirms sākat rakstīt, ziniet, uz kādu lietotāju vai auditoriju jūs mērķējat.

2. Izpētiet savu auditoriju

Atcerieties: jūs rakstāt savam (ideālajam) klientam vai mērķauditorijai. Tas, ko un kā jūs veidosiet savā saturā vai rakstos, būs atkarīgs no šādām lietām:

  • Mājaslapas apmeklētāja zināšanu līmeņa. Ja paredzat, ka jūsu mājaslapas saturā runāsiet ar ekspertiem, jūs izmantosiet citu valodu nekā tad, ja runājat ar iesācēju vai kādu, kas tikai apgūst informāciju par jūsu nozari vai darbību.
  • Ko mājaslapas apmeklētāji meklē un kas viņiem ir nepieciešams. Tas ir būtiski, lai rakstītu efektīvu mājaslapas saturu, jo, ja spēsiet atbildēt uz viņu jautājumiem labāk nekā jebkurš cits, ir lielāka iespēja, ka iegūsiet viņus kā klientus.
  • Kā un kur viņi nonāk jūsu mājaslapā. Izpratne par to, no kurienes nāk jūsu potenciālie klienti vai ko viņi varētu meklēt jūsu mājaslapā, var palīdzēt jums pareizi izstrādāt saturu.
  • Mājaslapas apmeklētāja intereses. Ja papildus jau esošajam mājaslapas saturam zināt, kas interesē jūsu klientus un apmeklētājus, izmantojiet šo vērtīgo informāciju. Šī informācija palīdzēs jums uzzināt, kādus elementus pievienot mājaslapas saturam, lai piesaistītu un iepriecinātu lietotājus. Šis process var ietvert jauna mājaslapas satura, rakstu vai izvērstāku pakalpojumu un produktu aprakstu, noderīgu ziņu un saišu izveidi. Tāpēc ir lietderīgi un nepieciešams izprast savus lietotājus, jo tikai tā jūs vienmēr varēsiet viņiem nodrošināt labu saturu.

Kā jūs pētāt savu auditoriju jeb vietnes apmeklētājus?

Ir vairāki veidi, kā sīkāk izpētīt un iepazīt savas tīmekļa vietnes auditoriju.

  1. Izpētiet savus klientus un satura lasītājus. Vai vēlaties uzzināt, kas ir jūsu satura lasītāji? Pajautājiet viņiem pašiem. Izmantojiet tiešsaistes aptaujas. Uzrakstiet piecas lietas, ko vēlaties uzzināt par savu auditoriju no aptaujas. Izvēlieties piemērotu platformu, lai veiktu savu aptauju. Populāras bezmaksas vai lētas iespējas ir SurveyMonkey, Google Forms un Crowdsignal. Kopīgojiet aptauju kā jaunumu vēstuli savai lietotāju bāzei, sociālajos tīklos vai iestrādājiet to savā tīmekļa vietnē. Mudiniet cilvēkus aizpildīt aptauju. Piedāvājiet noderīgu balvu, atlaides kodu vai dalību īpašā balvu izlozē.
  2. Pajautājiet saviem pašreizējiem klientiem. Aptaujas sniedz plašu informāciju par cilvēkiem, kuriem patīk jūsu saturs vai piedāvājums, savukārt personīgās intervijas sniedz detalizētāku informāciju par atsevišķu klientu pieredzi. Šīs sarunas sniegs jums padziļinātu ieskatu, kas palīdzēs jums saprast, kāpēc jūsu klienti iesaistās jūsu zīmola izmantošanā un uzticas jūsu uzņēmumam.
  3. Pārbaudiet savus Google Analytics demogrāfiskos datus. Tādi analīzes rīki kā Google Analytics reģistrē demogrāfiskos datus par jūsu vietnes apmeklētājiem, pamatojoties uz viņu atrašanās vietu, interesēm, dzimumu un vecumu. Jūs varat piekļūt šai informācijai, noklikšķinot uz opcijas “Reports” (Pārskati) kreisajā izvēlnē un pēc tam dodoties uz “Demographic Overview” (Demogrāfiskais pārskats) vai “Demographic Details” (Demogrāfiskā informācija) sadaļā “User” (Lietotājs). Lai gan vienā grupā var būt daudz cilvēku, kas apmeklē jūsu vietni, tie var nebūt visaktīvākie jūsu vietnes apmeklētāji. Pārbaudiet, kuri jūsu auditorijas segmenti patiešām mijiedarbojas ar jūsu mājaslapas saturu un veic vēlamo konversiju (darbību). Ja Analytics paneļa panelī neredzat demogrāfiskos datus, datu iestatījumos ieslēdziet Google signālus.
  4. Iegūstiet datus no sociālajiem tīkliem. Lielākā daļa lielāko sociālo tīklu izseko pamata demogrāfiskos datus par jūsu sekotājiem. Uzziniet, kā atrast šos datus katrā platformā. Šajos datos ir pieejama tāda informācija kā auditorijas vecums, dzimums un pat lietotāja darba gadi.
  5. Apskatiet savu labāko (un sliktāko) mājaslapas saturu. Iegremdējieties savu bloga ierakstu analīzē, lai noskaidrotu, kuras tēmas un raksti vislabāk strādā ar jūsu lietotājiem. Lai gan lapu skatījumi un vienas lapas apmeklējumu rādītāji sniedz vērtīgu ieskatu, satura analītika ietver vēl daudz vērtīgāku informāciju.

Aplūkojiet šādus rādītājus:

  • Rādījumu un klikšķu attiecība: to lasītāju īpatsvars, kuri jūsu bloga ierakstā noklikšķina uz aicinājuma veikt darbību.
  • Vidējais lapā pavadītais laiks: vidējais laiks, ko lasītāji pavada konkrētā emuāra satura lapā.
  • Konversijas rādītājs: to cilvēku skaits, kuri ņem vērā aicinājumu rīkoties un veic konversiju, salīdzinājumā ar to cilvēku skaitu, kuri tikai aplūko jūsu bloga ierakstu.

Svarīgu informāciju sniegs arī jūsu konkurentu izpēte.

3. Izpētiet konkurējošas vietnes

Laba mājaslapas satura rakstīšana ir atkarīga arī no tā, vai zināt, kas notiek jūsu konkurentu jomā. Salīdzinot savu mājaslapu ar konkurentiem, iegūsiet svarīgu informāciju, kas ietekmēs jūsu saturu. Iemesli ir šādi:

  • Jūsu apmeklētāji apmeklē arī jūsu konkurentu vietnes. Uzziniet, ko viņi tur lasa, un piedāvājiet savā mājaslapā ko atšķirīgu - labāku.
  • Jūs varat bagātināt saturu ar savu viedokli, savu pieredzi, pievienot interesantus attēlus, infografikas vai sniegt bloga apmeklētājiem dažus noderīgus padomus.
  • Varat izmantot konkurentu datus, lai novērtētu savu sniegumu. Iegūstiet ieskatu par apmeklētāju plūsmu, atpakaļsaitēm un atslēgvārdiem, pēc kuriem tiek ierindotas google.lv jūsu konkurentu mājaslapas, lai jūs varētu noteikt reālus mērķus savam saturam, ko mērīt katru mēnesi.
  • Jūsu konkurenti var kalpot par iedvesmu jauna satura rakstīšanai. Tas var ietaupīt jums daudz laika, meklējot idejas, un jūs vienmēr atradīsiet kaut ko jaunu.

Šis izpētes posms palīdz jums novērtēt savas iespējas un atrast idejas saturam, pirms sākat rakstīt.

Kā pētāt konkurentus?

Ir pieejami daudzi konkurentu analīzes rīki, kas palīdz ātri un efektīvi novērtēt, kā jums klājas salīdzinājumā ar konkurentiem. Ar šiem rīkiem var veikt analīzi ļoti dažādās darbības jomās vai apvienot vairākas funkcijas vienlaicīgi.

  • Konkurentu analīzes rīki sociālajiem tīkliem
    Konkurentu analīzes rīki SEO
    Konkurentu analīzes rīki saturam
    Konkurentu analīzes rīki e-pastam, reklāmām un nozarēm

Atvēliet laiku un apmeklējiet katru no populārākajām konkurentu vietnēm, lai uzzinātu par to stilu, tēmām un to, kā tās atšķiras cita no citas.

Tagad, kad esat izpētījis savu auditoriju un konkurentu saturu, jums būs priekšstats par to, ko vēlaties rakstīt.

4. Saturam jābūt atbilstošam vietnei

Pirms sākat rakstīt mājaslapas saturu, pārliecinieties, ka saprotat, kā visas lapas darbojas kopā. Ja pārveidojat savu mājaslapu vai veidojat jaunu, jums var noderēt satura plūsmas diagrammas izveide. Tā var būt kā skice ar lapu sarakstu un tēmām, kas tajās tiks aplūkotas.

Apsveriet:

  • Kādas sadaļas jums ir vajadzīgas un kāds būs katras lapas mērķis.
  • Kāda būs katras lapas navigācija

Mājaslapas saturs ir pieejams dažādos formātos un izmēros. Neatkarīgi no tā, vai tas ir bloga raksts vai produktu un pakalpojumu apraksts, katrs saturs tiek sagatavots un attēlots dažādos veidos dažādiem mērķiem.

5. Rakstiet katras sadaļas saturu

Tagad ir pienācis laiks iedziļināties mājaslapas teksta rakstīšanas posmos. Sāciet ar izpratni par tās lapas mērķi, kurai plānojat rakstīt tekstu.

Nosakiet lapas mērķi

Pirms sākat rakstīt saturu tīmekļa vietnes lapai, izlemiet, kādam nolūkam šī lapa kalpos. Dažādām lapām būs dažādi mērķi. Domājot par to, kā rakstīt saturu savai mājaslapai, pārliecinieties, ka teksts katrā lapā kalpo tās mērķim.

Piemēram, jūsu sākumlapa kalpo kā galvenā ieeja jūsu mājaslapā un palīdz cilvēkiem no pirmā acu uzmetiena saprast, kas jūs esat un ar ko nodarbojaties. Tas nozīmē, ka jūsu sākumlapas saturam ir jāsniedz cilvēkiem nedaudz informācijas par jums un daudz par to, ko jūs piedāvājat, palīdzot viņiem izlemt un orientēties, kur un kā doties tālāk.

Jūs varat rakstīt arī saturu mērķlappusēm, kas ir mājaslapas sadaļas, kuras izstrādātas ar vienu mērķi - novest lietotāju pie darbības vai vēlamās konversijas. Tās parasti tiek veidotas vienam no šādiem mērķiem:

  • Klikšķi: izveidota, lai novestu lietotāju uz citu mājaslapas sadaļu.
  • Potenciālo klientu ģenerēšana: sadaļa veicina apmeklētāju ievadīt savu informāciju formā, lai pierakstītos jaunumu izsūtnei vai lejupielādētu e-grāmatu, utt.
  • Konversija: sadaļa novirza lietotāju nosūtīt pieprasījumu, veikt pasūtījumu, veikt pirkumu.

Arī bloga ieraksti ir mājaslapas saturs, taču to mērķis parasti ir izglītot un veidot izpratni par zīmolu.

Dažas no jūsu sadaļām var būt paredzētas, lai piesaistītu apmeklētājus, kas meklē google.lv. Ja jūsu satura mērķis ir piesaistīt meklētājus, izvēlieties labu atslēgvārdu, uz kuru vērsties rakstot.

Atrodiet vislabāko atslēgvārdu savai lapai

Atslēgvārds ir galvenais termins/frāze, ko meklētājprogrammas saista ar jūsu lapu. Pirms pat sākat rakstīt, nosakiet labāko atslēgvārdu, uz kuru vērsties.

Lai noteiktu vislabāko atslēgvārdu savai vietnei, varat izmantot Google atslēgvārdu plānotāju vai citus bezmaksas un maksas rīkus.

Izpētiet populāras un konkurējošas vietnes

Ar kurām vietnēm konkurēs jūsu mājaslapa? Šī informācija palīdz ātrāk pamanīt iespējas izveidot labāku mājaslapu.

Viens no veidiem, kā to izdarīt, ir vienkārši ievadīt mērķa atslēgvārdu Google un apskatīt, kuras mājaslapas pašlaik parādās rezultātu pirmajā lapā. Pārbaudiet tās vienu pēc otras un pierakstiet:

  • Mājaspas satura garums
  • Sadaļās aplūkotās tēmas
  • Kā informācija ir formatēta (vai tā ir sarakstos vai rindkopās?).

Tagad jums vajadzētu būt labam priekšstatam par satura veidu un sākt sagatavot lapu saturu.

Uzrakstiet plānu un apkopojiet resursus

Pirms sākat rakstīt saturu un spēlēt vārdu spēles, sāciet ar konspektu.

Apkopojiet idejas un resursus satura veidošanai. Ja satura tēma ietver interviju ar ekspertu, jums būs jāparedz laiks intervijām. Varat arī lūgt palīdzību mārketinga un pārdošanas nodaļai, lai palīdzētu jums izstrādāt satura plānu, un iesaistīt viņus šajā procesā.

Pēc tam izveidojiet mājaslapas teksta pirmo projektu. Rakstot saturu savai mājaslapai, ievērojiet turpmāk sniegtos padomus.

Kā pareizi un efektīvi pieiet satura rakstīšanai

  • Pirms sākat darbu, definējiet savu mērķi. Šīs nodaļas pirmajā sadaļā mēs runājām par mājaslapas mērķa noteikšanu. Rakstot paturiet šo mērķi prātā. Visu saturu veidojiet ar nolūku novest mājaslapas apmeklētāju pie vēlamās darbības.
  • Izmantojiet apgrieztu piramīdu. Tas nozīmē, ka svarīgāko informāciju lasītājam sniedziet augšpusē, bet mazāk svarīgo - apakšā. Apvērstās piramīdas stils atbilst tam, kā cilvēki lasa tiešsaistē.
  • Koncentrējieties uz sava produkta priekšrocībām. Izceļot produktus, pakalpojumus vai citus piedāvājumus, parādiet lasītājam, ko viņš no tā iegūs. Tā vietā, lai uzskaitītu produkta īpašības un funkcijas, aprakstā paskaidrojiet, kādu labumu lasītājam sniedz katra funkcija. Piemēram: nerunājiet par velosipēda pārnesumu sistēmu; drīzāk izceliet velosipēda spēju nodrošināt lietotājam vienmērīgu un drošu braukšanu.
  • Paskaidrojiet transformāciju. Sniedziet lasītājam priekšstatu par to, kā produkts, pakalpojums, stimuls vai piedāvājums mainīs viņa pašreizējo situāciju. Paskaidrojiet, kāda ir dzīve pirms un pēc, un pastāstiet lasītājam, kā viņa dzīve uzlabosies, kad viņš izmantos jūsu produktu vai pakalpojumu.
  • Esiet kodolīgi un skaidri. Lietojiet īsus teikumus un frāzes. Izvairieties no sarežģītas valodas, kas novērš lasītāja uzmanību, un izlaidiet jebkādu informāciju, kas ir nevajadzīga vai pārāk sarežģīta. Ievērojiet principu, ka jāstāsta tikai tas, kas lasītājam jāzina. Mazāk ir vairāk!
  • Izvairieties no žargona. Nemulsiniet un nezaudējiet lasītājus, lietojot tehnisku terminoloģiju viņiem nesaprotamā līmenī. Rakstiet tādā veidā un valodā, kādu lieto jūsu auditorija.
  • Izmantojiet sarakstus un skaidru formātu. Palīdziet lasītājiem atrast svarīgākos satura punktus, sadalot tekstu. Izmantojiet rindkopas un sarakstus. Izceliet galvenās vai svarīgākās teksta daļas, izmantojot treknrakstus, izceļot atslēgas vārdus vai cita veida šriftu. Lielākā daļa lasītāju ātri “skenē” saturu, tāpēc pārliecinieties, ka galvenais saturs izceļas.
  • Uzrunājiet lasītāju tieši. Teksts ir efektīvāks, ja tas ir vērsts tieši uz auditoriju. Lietojiet tādu pašu valodu, it kā runātu ar lasītāju klātienē. Lietojiet tādus vārdus kā “jūs” un “jūsu” un, ja nepieciešams, iekļaujiet tādus vārdus kā “mēs” un “mums”.
  • Varat pārkāpt gramatikas noteikumus - ja teksts izklausās “dabiski”. Lai gan jūs nevēlaties, lai jūsu saturā būtu acīmredzamas gramatikas kļūdas, ir pilnīgi normāli reizēm atkāpties no stingriem akadēmiskiem/gramatikas rakstīšanas noteikumiem. Ja dabiskāk izklausās beigt teikumu ar mājienu vai izmantot nepabeigtu teikumu, jūs pārkāpjat noteikumus. Taču jūs pārkāpjat noteikumus tikai tad, ja tas jūsu tekstam piešķir skaidrību un liek tam skanēt “dabiski”. Nepārkāpiet robežas tik tālu, lai jūsu saturs mājaslapā izskatītos bezjēdzīgs, juceklīgs un apmeklētājiem svešā valodā.

Īpašu uzmanību pievērsiet tam, kā jūs veidojat savu mājaslapas saturu saskanīgu.

Noslēdziet lapu ar spēcīgu aicinājumu rīkoties

Rūpīgi pārdomājiet, kā mudināt lasītāju veikt vēlamo darbību vai konversiju. Skaidru aicinājumu veikt darbību (CTA) varat ievietot kaut kur mājaslpas vidū un noteikti katras lapas beigās. Šajos aicinājumos rīkoties lasītājam precīzi norādiet, ko vēlaties, lai lasītājs dara un kāpēc viņam būtu jārīkojas.

  • Iekļaujiet sociālos pierādījumus. Parādiet vietnes apmeklētājiem vai lasītājiem, kāpēc viņi var jums uzticēties. Atbalstiet savus apgalvojumus, iekļaujot klientu atsauksmes, statistiku, datus un pieminējumus sociālajos plašsaziņas līdzekļos. Šie pierādījumi un viedokļi piešķir jūsu uzņēmumam lielāku uzticamību un rada klientu uzticību.
  • Pārvariet iebildumus. Ielieciet sevi potenciālā klienta vietā un iedomājieties, kādi iebildumi kavē viņus iegādāties preces no jums. Novērsiet šīs bažas un piedāvājiet tādas iespējas kā, piemēram, bezmaksas/demo jūsu produkta izmēģinājumus vai naudas atmaksas garantiju.
  • Izmantojiet darbības vārdus. Neļaujiet savai auditorijai apjukt, kad tā sasniedz lapas beigas. Iekļaujiet CTA, kurā izmantoti darbības vārdi (sākt, klikšķiniet šeit, pierakstīties, piezvanīt, aizpildīt veidlapu u. c.), kas precīzi norāda, kas viņiem jādara, lai veiktu nākamo soli.

Tagad, kad esam aplūkojuši lapas beigas, ir laiks vēlreiz apskatīt lapas sākumu.

Vēlreiz aplūkojiet virsrakstu

Iespējams, kad sākāt strādāt ar tekstu, jūs uzrakstījāt lapas nosaukumu. Kad esat pabeidzis tekstu, vēlreiz aplūkojiet virsrakstu un, ja nepieciešams, koriģējiet to.

Produktu vai mērķlapu virsrakstu rakstīšana nedaudz atšķiras no virsrakstu rakstīšanas bloga ziņām. Abi ir paredzēti, lai piesaistītu uzmanību, bet rakstu virsraksti ir paredzēti, lai izceltu konkrētu tēmu. Savukārt mērķlapu virsraksti ir veidoti tā, lai pievērstu lasītāja uzmanību tikai konkrētam produktam, pakalpojumam vai īpašam piedāvājumam.

Jūsu tīmekļa vietnes virsrakstiem jābūt šādiem:

  • Skaidri: vārdu spēle vai radoši virsraksti dažkārt var noderēt bloga ierakstiem vai sociālajos plašsaziņas līdzekļos, bet izvairieties no to izmantošanas nosēšanās/pārdošanas lapu virsrakstos. Vienmēr runājiet īsi un skaidri paskaidrojiet, par ko ir lapa.
  • Atbilstoši: virsrakstam jābūt atbilstošam lapas saturam, aicinājumam veikt darbību un saitei, kas novedusi lietotāju uz lapu. Sasaistiet virsrakstus ar aicinājuma veikt darbību, reklāmas vai akcijas valodu, kas novedusi auditoriju uz lapu. Pēc tam pārliecinieties, ka pārējais teksts un aicinājums veikt darbību atbilst lapas galvenajam virsrakstam.
  • Koncentrējieties uz vēlmi: izmantojiet virsrakstu kā iespēju izcelt darbību, ko vēlaties, lai lietotāji veic, kad viņi no jūsu lapas saņems vēlamo. Virsrakstā iepazīstiniet ar galveno risinājumu, ieguvumu vai rezultātu, ko šī darbība dos.

Virsraksti ir ļoti spēcīgs mājaslapas elements, jo pareizi izvēlēts virsraksts var būtiski ietekmēt jūsu mājaslapas veiktspēju.

6. Pievienojiet tekstam citus elementus

Labs mājaslapas saturs ietver irāk nekā tikai vārdu kopumu. Lai nodrošinātu, ka jūsu mājaslapa ieinteresē apmeklētājus un sasniedz augstu konversiju līmeni, pievērsiet uzmanību ne tikai tekstam, bet arī citiem elementiem. Ievietojiet vizuālus elementus, kas ilustrē jēdzienus (tā vietā, lai tos aprakstītu ar vārdiem).

Jūs varat lauzt lapu un pievērst lasītāja uzmanību svarīgai informācijai, izmantojot:

  • attēlus
  • pogas
  • ikonas
  • Gifus
  • Grafikas
  • Videoklipi
  • Fona krāsu un attēlu variācijas

7. Rediģēšana

Kad esat uzrakstījis mājaslapas saturu, atlieciet to “malā”, kaut vai uz dažām stundām. Kad atgriezīsieties pie teksta ar svaigām acīm, jūs redzēsiet, kā to uzlabot.

  • Pārbaudiet, vai nav pārrakstīšanās kļūdu
  • Uzlabojiet vājos vārdus ar alternatīviem/spēcīgiem izteicieniem
  • Pārrakstiet daļas, kas nav skaidras
  • Nostipriniet virsrakstu
  • Pievienojiet saiti uz citu saturu savā vietnē

8. Optimizējiet mājaslapu SEO optimizācijai

Jūs varētu būt pārsteigts par to, ko pamanīsiet. Šis ir arī īstais brīdis, lai optimizētu vietnes saturu SEO optimizācijai.

Jūs noteikti vēlēsieties, lai lietotāji, izmantojot atslēgvārdus, atrastu jūsu mājaslapu tādās meklētājprogrammās kā Google. Tāpēc, rakstot mājaslapas saturu, izmantojiet labāko SEO praksi, kas palīdzēs jūsu lapai ieņemt vietu meklētājprogrammās.

Visā mājaslapas saturā izmantojiet galveno atslēgas vārdu.

Kad gatavojaties rakstīt saturu, ir svarīgi tekstā izmantot savu atslēgvārdu vai vairākus no tiem. Ideāls atslēgvārdu blīvums ir aptuveni 1-2 %, jo tas ir pietiekams, lai meklēšanas rīkiem pateiktu, par ko ir lapa, neaizpildot lapu ar pārāk daudz viena un tā paša vārda lietojumu, kas var negatīvi ietekmēt jūsu spēju ieņemt vietu meklētājos.

Papildus atslēgvārda izmantošanai galvenajā tekstā izmantojiet to arī šādos SEO satura elementos:

  • Mājaslapas virsrakstā (H1 - virsraksts, kas ir redzams lapā).
  • Vismaz viens apakšvirsraksts (teksta formāts H2, H3, H4 utt.).
  • Virsraksts vai virsraksta birka (lapas virsraksts, kas sastāv no 50-60 rakstzīmēm un ir iestrādāts lapas kodā).
  • Meta apraksts (150-160 rakstzīmju garš lapas kopsavilkums, iestrādāts lapas kodā).
  • Alternatīvās attēla birkas vai Alt birkas (teksts, kas apraksta attēlu, kurš tiks parādīts, ja attēls netiek ielādēts pareizi).

Saite uz jauno sadaļu no citām jūsu vietnes lapām.

Palīdziet lietotājiem un meklētājprogrammām atrast jūsu jaunās vietnes saturu, izveidojot saites uz to no citām jūsu vietnes lapām. Saites jūsu vietnē palīdz auditorijai atrast vajadzīgo un sūta signālus meklētājprogrammām, kas norāda, par ko ir attiecīgā lapa.

Divreiz pārbaudiet mājaslapas SEO elementus

Ja neesat lietpratējs SEO, ir viegli palaist garām vai pieļaut kļūdas. Ja vēlaties pārbaudīt lappuses SEO un pārliecināties, ka esat pareizi optimizējis lapu, izmantojiet SEO monitoru. Šis rīks pārbauda jūsu mājaslapu un sniedz informāciju par kļūdām un norādījumus, kā tās novērst.

IMG

9. Plānojiet satura atjauninājumus

Ja jūs tikai mācāties rakstīt saturu mājaslapai, iespējams, būsiet pārsteigts, ka jūsu darbs šajā brīdī ir tikai sākums. Ir svarīgi, lai mājaslapas saturs būtu aktuāls, tāpēc tagad ir īstais laiks plānot, kā pēc kāda laika to atjaunināsiet.

Apsveriet iespēju veikt vietnes satura A/B testēšanu

Īpaši rakstot mērķlapas/pārdošanas lapas, jums vajadzētu testēt dažādas lapas versijas, lai noskaidrotu, kura no tām rada visvairāk konversiju (to lietotāju procentuālais skaits, kuri veic vēlamo darbību lapā).

Izveidojiet lapas versijas ar dažādiem/mainītiem elementiem:

  • Virsraksti
  • Apakšvirsraksti
  • Aicinājumi veikt darbību
  • Pogu krāsas
  • Attēli
  • Izkārtojumi
  • Funkcijas

Pēc tam veiciet A/B testus, lai noskaidrotu, kura no šīm lapām vairāk saista lietotājus un sniedz labākus rezultātus.

Saglabājiet lielisku saturu savā vietnē

Ja izpildīsiet iepriekš minētos soļus, varēsiet iemācīties, kā organizēt un rakstīt mājaslapas saturu, kas piesaistīs lasītājus un meklētājprogrammas, kā arī nodrošinās vēlamās konversijas. Vienkārši pārliecinieties, ka katra lapa kalpo savam mērķim, jo tikai tā saturs var palīdzēt jums attīstīt biznesu.

Uzziniet vairāk par satura veidiem un formātiem, ko varat izmantot savā tīmekļa vietnē, šeit.

Veiksmi!

MediaGuru

Pieteikties konsultācijai par mājaslapu izstrādi