Kāpēc daudzi pamet tavu mājaslapu dažu sekunžu laikā?

Kāpēc daudzi pamet tavu mājaslapu dažu sekunžu laikā?

Kad cilvēks nonāk jūsu mājaslapā, viņš meklē nevis skaistus vārdus, bet ātras un skaidras atbildes.

  1. Vai es esmu pareizajā vietā?
  2. Vai šeit var man palīdzēt?
  3. Ko tieši jūs man piedāvājat?
  4. Kāpēc, lai es jums uzticētos?
  5. Un – ko man darīt tālāk?


Šie 5 jautājumi ir lietošanas pieredzes zelta standarts, ko izstrādājusi lietojamības eksperte Ginny Redish, un tos mēs Media Guru pielietojam, kad veicam mājaslapu izstrādi.

1. Vai esmu nonācis pareizajā vietā?

Pirmajās sekundēs apmeklētājs skenē mājaslapu un meklē atbildi: “Vai šī mājaslapa ir par to, ko meklēju?”

Lietotājs dažu sekunžu laikā vēlas pārliecināties, ka šī mājaslapa atbilst viņa meklēšanas nodomam.

Risinājums: Skaidrs virsraksts + praktisks apakšvirsraksts, kas izmanto tieši tos vārdus, ko jūsu klients raksta Google meklētājā.

Piemērs:

“Mājaslapu izstrāde, kas palīdz piesaistīt vairāk klientu”
“Veidojam pārdomātas, SEO optimizētas mājaslapas, kas piesaista klientus un darbojas jebkurā ierīcē.”

2. Vai šeit var man palīdzēt?

Cilvēks meklē risinājumu savam jautājumam. Un, ja jūsu mājaslapa nerunā par viņa problēmu, viņš aiziet.

Risinājums: Parādi, ka saproti viņa vajadzību – un uzreiz pasaki, kā vari palīdzēt.

Piemērs:

“Tavs uzņēmums aug, bet mājaslapa bremzē? Mēs izveidosim jaunu mājaslapu, kas strādā – mobilajos, Google meklētājā un pārdošanā.”

3. Ko tieši jūs man piedāvājat?

Cik bieži esi redzējis mājaslapas, kur daudz tekstu, bet īsti nesaproti – ko viņi dara?

Lietotājam ir svarīgi saprast – kas te tiek pārdots vai piedāvāts.

Risinājums: Mini skaidri galveno pakalpojumu un galveno ieguvumu. Ne tikai “mēs piedāvājam X”, bet “Tu iegūsi Y”. Mini skaidri galveno pakalpojumu vai vērtību, ko saņems. Izmanto priekšrocību valodu (“benefits, not features”).

Piemērs:

“Mājaslapa, kas piesaista klientus, rada uzticību un ļauj Tev fokusēties uz darbu – nevis tehniskām niansēm.”

4. Vai jums var uzticēties?

Ikviens jauns apmeklētājs ir mazliet skeptisks. Viņš meklē drošības sajūtu – atsauksmes, pieredzi, pazīstamus zīmolus.

Apmeklētājs meklē uzticamības signālus. Viņš grib zināt, vai jūs esat kompetenti, pieredzējuši un uzticami.

Risinājums: Pievieno uzticamības signālus: klientu skaitu, atsauksmes, gadījumu aprakstus, pieredzes gadu skaitu.

Piemērs:

“Esam izveidojuši 500+ Latvijas uzņēmumu mājaslapas. Strādājam kopš 2004. gada.”

5. Ko man tagad darīt tālāk?

Bez skaidra aicinājuma rīkoties (CTA), cilvēks nezina, kas jādara – vai viņš zvanīs, rakstīs vai vienkārši aizvērs mājaslapu.

Lietotājs grib zināt, kā rīkoties – vai jāzvana, jāraksta, jāpiesakās, jāizvēlas pakalpojums?

Risinājums: Vienkāršs, skaidrs aicinājums ar “cilvēkam draudzīgu” valodu.

Piemērs:

Sāc ar bezmaksas sarunu – piesakies šeit, un mēs sazināsimies 1 darba dienas laikā.”

Mēs veidojam mājaslapas, kas strādā kā dialogs – nevis vizītkarte.

Media Guru filozofija ir vienkārša:

“Katrs teksts un katrs klikšķis mājaslapā ir saruna ar potenciālo klientu.”

Vai tavā mājaslapā ir šī saruna?

Ja neesi pārliecināts – piesakies bezmaksas konsultācijai, un mēs parādīsim, ko var uzlabot jau tuvāko dienu laikā.